Sfantul Sfintit Mucenic Cosma Etolianul (+1779):
„Pe Papa sa-l blestemati, fiindca el este cauza… Noi avem o porunca ce spune sa anatemizam pe oricine adauga sau nu crede in ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre”

luni, 30 mai 2016

De folos ortodocsilor


Catre mireni

– Lațul se strange tot mai mult in jurul vostru, dar si-n jurul nostru, problema este ca voi sunteti mai nevinovati in sensul ca, fara de voie, traiti niste vremuri in care voua mirenilor va lipsesc foarte multe piese din puzzle…

Intai de toate, trebuie sa stiti ca neavand multele piese ale tabloului, voi puteti fi inselati cel mai usor intrucat, inselarea de acum nu este bruta, ci foarte subtila. Este una cu iz ortodox.  In lume nu exista doar ceea ce stiati voi pana acum, doar crestini, pagani si eretici. In lume exista zeci de mii de credinte, unele mai brute si mai tribale, deci usor de catalogat, iar altele sunt chiar in sanul Ortodoxiei. Pe acestea din urma nu le puteti depista singuri…
In lume exista sapte categorii de credinciosi:

1 – paganii care vorbesc de idoli sau zei.
In acest capitol intra mii de credinte din budism, islam, hinduism, taoism, sikhism, jainism, sintoism, sivaism, voodoo, satanism, scientologi, cabalisti, baha’i, etc.
2 – paganii care vorbesc despre Fiul lui Dumnezeu, dar pentru ca sunt nebotezati de Biserica Sfanta si Dumnezeiasca, sunt pagani.
In acest capitol intra mii de credinte neoprotestante, protestante si latino-papistasii (numiti catolici). Toti acestia vorbesc de Fiul lui Dumnezeu dar stricat, adica nu vorbesc de adevaratul Fiu al lui Dumnezeu, Acesta nerecunoscandu-i ca fiind crestini. Acestia nefiind botezati, nu au nici hirotonie si nicio Sfanta Taina. Ei sunt numiti gresit eretici, ereticii fiind doar botezatii (ortodocsii) care ies din Ortodoxie si din Dreapta Credinta si merg la alte credinte neortodoxe.
3 – paganii iudei talmudici, rabinici si mesianici (care nici ei nu sunt botezati)
4 – masonii, caci ei se afla intr-o credinta paganeasca (acestia pot fi persoane din primele sase puncte amintite aici)
5 – unii botezati (adica ortodocsi) care voit sunt eretici. Acestia sunt eretici pe fata. Din aceasta CATEGORIE au facut parte Arie preotul si Nestorie Patriarhul, dar si toti ecumenistii de azi.
6 – in aceasta penultima CATEGORIE intra cei mai multi mireni si preoti, care sunt pe potecile ce duc catre erezii si paganisme fara sa stie, si care promoveaza din nestiinta si neclaritate scripturistico-patristica acest duh pseudo-ortodox de azi: gen inselarea Prislop a ieromonahului Boca, Maglavidul, Ionestiul, Vladimirestiul, etc.
7 – ortodocsii autentici care se ghideaza numai dupa Sfintii Parinti si Sfanta Scriptura, care sunt izvoarele, stalpii si filtrele lasate noua de Persoana Duhului Adevarului, Duhul Sfant-Dumnezeu.

Catre preoti si mireni

1. Dumnezeu-Fiul, Hristos, a fost din veci Dumnezeu, Adevarul, Viata, Lumina, Cuvantul si Ratiunea (si va ramane si pentru veci Dumnezeu, Om, Adevăr, Viată, Lumină, Cuvânt si Ratiune).
2. Hristos-Dumnezeu-Adevarul are DOAR o singura Biserica Sfanta, DOAR un singur Botez, DOAR o singura Invatatura, DOAR un singur Trup si DOAR un singur Duh: Duhul Adevarului.
3. Biserica Sfanta, Apostoleasca si Soborniceasca are un DOAR un singur Cap: Hristos-Dumnezeu, iar madularele Bisericii Sfinte sunt DOAR arhiereii ortodocsi neeretici, preotii ortodocsi neeretici, diaconii ortodocsi neeretici, monahii ortodocsi neeretici si mirenii ortodocsi neeretici. Orice alta configuratie este minciuna umanisto-draceasca!
4. Hristos-Dumnezeu savarseste nevazut DOAR slujbele arhiereilor si preotilor ortodocsi, toate sfintirile si toate dezlegarile.
5. Sufletul omenesc este nemuritor si vesnic constient, iar de la Sfarsitul Veacurilor, asemenea va fi si trupul omenesc (vesnic viu), si va reimbraca sufletul pentru veci.
6. Sufletul omenesc are pentru veci urmatoarele functiuni: ratiunea, sentimentul, vointa, constienta, constiinta, memoria, imaginatia, mirosul, gustul, auzul, vazul, pipaitul.
7. Toate slujbele mixte (savarsitori ortodocsi impreuna cu neortodocsi) sunt nule, iar Cununiile mixte savarsite intre persoanele ortodoxe si neortodoxe sunt la fel de nule. (adica slujba Cununiei savarsita de un slujitor ortodox catre un barbat ortodox si o femeie neortodoxa, sau catre o femeie ortodoxa si un barbat neortodox).
8. Orice neortodox trebuie botezat si miruns. Nu exista botezati (si cu atat mai mult hirotoniti) in afara Ortodoxiei Rasaritene!
9. Niciodata un mirean nu poate boteza pe cineva! (nici chiar in urgenta). DOAR arhiereul ortodox sau preotul ortodox.
10. Crestinii (adica ortodocsii), atata timp cat nu sunt legati de duhovnicul lor (arhiereu sau preot) trebuie sa se impartaseasca duminical. La Sfanta Liturghie nu se asista ca la un concert tinut de popi si protopsalti.
11. Impartasania este fiintiala. Ea este Trupul personal al lui Hristos.

Catre preoti

”Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinăr .” (canonul al 15-lea)

În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.
Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale.
În țările Ortodoxe de limba Grecă și în practică Sfântului Munte Athos Sfântul Mir se înmulțește cu ulei de măsline la fel cum se înmulțește Aghiasma Mare (așa procedează Biserica Ciprului, Biserica Greciei, Biserica Antiohiei și toate comunitățile grecești din diasporă care nu au mult Sf Mir) Sfantul Mir se înmulțește și timp de zeci de ani atunci când nu există posililitatea primirii de la un Sinod autocefal. Înafară de Sfântul Mir în practica Bisericii se trasmitea Pecetea harului Duhului Sfânt și prin punerea mâinilor episcopului pe capul celui nou botezat, ca să primească în acest fel Harismele Duhului Sfânt prin Succesiunea Apostolică.
Afirmația că nu sunt valide sfintele Taine și Dumnezeiasca Liturghie a prezbiterilor care trec la încetarea pomenirii numelui episcopului locului nu este valabilă. Harul preotiei nu este un monopol al episcopului, fiecare prezbiter slujeste in virtutea faptului ca a fost Hirotonit, Harul savarsirii Sfintelor Taine nu se retrage in mod magic de la prezbiteri pentru ca nu mai pomenesc pe episcop, cu atat mai mult cu cat prezbiterul ramane in credinta ortodoxa, ingradindu-se de episcopul ce invata eretic. Sfantul Maxim Marturisitorul ne da aceasta marturie, si anume ca acolo unde se afla Marturisirea Corecta a Credintei acolo se gaseste si harul Sfantului Duh si deplinatatea Bisericii Catolice Ortodoxe deci si puterea de a savarsi Sfanta Liturghie si Sfintele Taine la prezbiterii ce s-au ingradit de erezie.
Modelul și izvoarele istorice referitoare la întreruperea pomenirii numelor Episcopilor eretici sunt Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinții ai noștri, precum Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Teodor Studitul, Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic cu cuget latin, Ioannis Vekkos, Sfântul Grigorie Palama, Cuviosul Iosif Vrienios, Sfântul Marcu Evghenicul6 și Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic ecumenist Atenagora.

sursa

Un comentariu:

  1. Să fii cel mai incult mirean din Romania, și tot poți înțelege aceste mari Taine Dumnezeiesti. Sper ca ne va lumina pe multi dintre noi. Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere